Kas ir AdBlue un kā tas ietekmē tavu auto?

Kas ir AdBlue un kā tas ietekmē tavu auto?

AdBlue nepieciešams lielākajai daļai dīzeļdzinēju automašīnu, kas atbilst Euro 6 emisiju standartiem. Tie ir gan vieglie automobiļi, gan komerctransports un smagā tehnika. Starp populārākajiem ražotājiem, kas savos modeļos iekļauj AdBlue sistēmu, ir “Volkswagen”, “Peugeot”, “Mercedes-Benz”, “Ford”, “Audi” un daudzi citi.

Ko darīt, kad AdBlue līmenis ir zems?

Mūsdienu automašīnās AdBlue sistēma ir cieši integrēta ar transportlīdzekļa vadības sistēmu, tāpēc brīdī, kad šķidruma līmenis samazinās, vadītājs savlaicīgi tiek par to informēts. Parasti vadības panelī iedegas oranža vai dzeltena brīdinājuma lampiņa, kas norāda, cik tālu vēl varēs turpināt braukšanu. Dažos gadījumos tiek arī parādīts atlikušais nobraukums kilometros.

Svarīgākais – ja AdBlue pilnībā izbeidzas, automašīna pēc dzinēja izslēgšanas var vispār vairs neiedarboties, līdz nav veikta uzpilde. Šī funkcija ir drošības mehānisms, lai novērstu pārāk lielu emisiju daudzumu un neļautu turpināt braukšanu neatbilstoši vides normām.

AdBlue uzpildi iespējams veikt gan degvielas uzpildes stacijās, kur pieejamas īpašas sūkņu iekārtas (tās biežāk sastopamas kravas auto sektorā), gan iegādāties to kannās (5–20 litru tilpumā) auto preču veikalos vai interneta platformās. Uzpilde mājas apstākļos ir vienkārša, taču jāievēro tīrība un jāizvairās no šķidruma iekļūšanas citās automašīnas sistēmās.

Vai AdBlue ietekmē auto veiktspēju?

Par spīti tam, ka AdBlue ir neatņemama mūsdienu auto sistēmas sastāvdaļa, tas pats par sevi neietekmē dzinēja jaudu vai degvielas patēriņu. Taču – AdBlue trūkums vai nekvalitatīva šķīduma izmantošana var novest pie nopietnām problēmām.

Piemēram, ja tiek izmantots zemas kvalitātes AdBlue, var rasties kristalizācija, kas aizsprosto vadus un sprauslas. Tāpat iespējama sistēmas korozija vai filtru nosprostošanās. Tādā gadījumā var tikt bojāta visa SCR sistēma, un remonts var izmaksāt vairākus simtus eiro.

Tāpat, kā jau minēts, daudziem auto modeļiem AdBlue līmeņa kritiski zems stāvoklis izraisa avārijas režīmu – dzinējs samazina jaudu, palēninās reakcija uz akseleratora darbību un var neļaut turpināt ceļu, līdz nav veikta uzpilde. Tas viss apgrūtina drošu braukšanu, jo īpaši ilgākos pārbraucienos vai ziemas apstākļos.

Cik bieži jāuzpilda AdBlue un cik tas maksā?

AdBlue patēriņš lielā mērā ir atkarīgs no automobiļa tehniskajām īpašībām un jūsu braukšanas stila. Vidēji tas svārstās no 0,8 līdz 1,5 litriem uz 1000 km. Ja ar automašīnu mēnesī nobraucat ap 2000 kilometriem, varat rēķināties ar aptuveni 2 līdz 4 uzpildes reizēm gadā.

Automašīnām ar lielākiem dzinējiem vai intensīvu izmantošanu (piemēram, komercautoparks) AdBlue patēriņš var būt augstāks. Toties daudziem vieglajiem auto šķidruma bāka ir pietiekami liela, lai uzpildi būtu nepieciešams veikt tikai reizi 10 000–15 000 kilometru laikā.

Cena Latvijā atkarīga no iegādes vietas – uzpildes stacijās litrs maksā aptuveni 0,50–0,70 eiro, bet iepakojumos – 1,20–1,50 eiro litrā. Jāņem vērā, ka, pērkot lielākā daudzumā, cena par litru būs izdevīgāka. Kopumā tas ir neliels ieguldījums, salīdzinot ar ieguvumiem – tīrāku vidi, zemāku piesārņojumu un iespēju iziet tehnisko apskati bez sarežģījumiem.

Mazs elements - liela nozīme

AdBlue ir tikai viens no daudzajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem, kas palīdz mums virzīties uz zaļāku un tīrāku nākotni. Tāpat kā OCTA polise ir obligāta jūsu atbildības nodrošināšanai uz ceļa, arī AdBlue ir daļa no jūsu automobiļa atbildīgās darbības.

Sekojot līdzi šķidruma līmenim un izmantojot tikai kvalitatīvu AdBlue, jūs ne tikai pasargājat savu auto no bojājumiem, bet arī palīdzat uzlabot gaisa kvalitāti Latvijā. Parūpējieties par savas automašīnas tehnisko kārtību – tas atmaksāsies gan jums, gan sabiedrībai kopumā.